2018 a fost cel de-al 13-lea an de când Grupul CEZ în România construiește un business sustenabil în sectorul energetic local, păstrând ca valori fundamentale interesul pentru calitatea serviciilor oferite clienților săi, precum și menținerea unui dialog deschis despre ce a însemnat anul trecut la nivel de rezultate, provocări, oportunități, oameni și comunitate.
„Rolul cel mai important îl deține clientul”
„La jumătatea anului 2018, am preluat cârma operațiunilor Grupului CEZ în România și tot atunci am tras primele concluzii despre activitatea Grupului. Am aflat că rolul cel mai important în business–ul nostru îl deține clientul, urmat de angajați, comunitate și autorități. În 2018, am accentuat nivelul de digitalizare al activității noastre, am dezvoltat canalele de comunicare cu clienții noștri, am dăruit energie pentru bine comunității, am menținut nivelul optim al investițiilor în rețea și am rămas responsabili în interacțiunea cu mediul înconjurător. Provocările și oportunitățile anului 2018 au conturat rezultatele financiare si non-financiare ale Grupului, pe care le-am detaliat în raportul anual financiar 2018 și în al doilea raport de sustenabilitate al Grupului care acoperă perioada 2017 – 2018”, a descris Ondrej Safar, Country Manager și Președinte al Directoratului CEZ România, principalele repere ale anului trecut.
Grupul CEZ în România a încheiat anul 2018 cu un profit raportat înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii și amortizării (EBITDA) de 395 908 mii lei, în creștere cu 33 208 mii lei față de anul 2017. La nivelul profitului net, Grupul a înregistrat rezultate mai slabe față de anul anterior, având o scădere de 471 534 mii lei față de 2017, datorate, în principal, activității de producție de energie eoliană.
„Cel mai mare producător privat de energie regenerabilă din țară”
În 2018, turbinele din parcul eolian Fântânele – Cogealac au produs un total de 1 105 GWh, Grupul CEZ în România rămânând cel mai mare producator privat de energie regenerabilă din țară. Totodată, sistemul hidroenergetic de lângă Reșița a produs 69 GWh în 2018, o producție totală mai mare cu 14 GWh, în comparație cu 2017, ca urmare a precipitațiilor abundente.
La nivelul operatorului de distribuție, investitiile în rețea au fost însoțite de rezultate importante în cadrul proiectului SMART Transformation. În 2018, Distribuție Oltenia a fost primul operator de distribuție care a implementat sistemul MWM (work mobile management) în aria sa operațională, reducând timpul de intervenție al echipelor sale operative prin alocarea celei mai apropiate ture de zona unei deficiențe electrice, dar și înlocuirea fișelor realizate pe hârtie, în teren, pentru fiecare incident în rețea, cu tablete.
De asemenea, în 2018, procesele smart implementate de Distribuție Oltenia au dus la reducerea pierderilor în rețea cu 5,6% față de 2017, operatorul investind 183 961,5 mii lei în CAPEX (din fonduri proprii) și 181 987,1 mii lei, reprezentând puneri în funcțiune.
La nivel operațional, investițiile operatorului au fost direcționate către continuarea integrării stațiilor de transformare în SCADA, modernizarea și înlocuirea transformatoarelor, instalarea echipamentelor telecomandate, îmbunătățirea rețelei de joasă și medie tensiune și asigurarea condițiilor propice consumatorilor de energie pentru racordarea la rețeaua electrică.
Tot în 2018, Distribuție Oltenia a inaugurat prima stație de transformare de tip Greenfield din regiunea Olteniei, la Craiova, în zona industrială de est a orașului, în sprijinul dezvoltării sectorului industrial din regiune.
Cifre care vorbesc de la sine
Alte cifre-cheie care au descris activitatea operatorului de distribuție din cadrul Grupului în perioada 2017 – 2018:
Clientul, în centrul activității Grupului – soluții digitale și servicii complete
În zona de furnizare, conceptul de digitalizare a completat portofoliul furnizorului de energie si gaze naturale cu soluții și beneficii noi pentru clienți.
În 2018, CEZ Vânzare le-a oferit clienților săi un asistent personal, lansând noua platformă MY CEZ, unde pot fi găsite toate detaliile despre contractele de energie si gaze naturale, istoricul facturilor, al plăților, posibilitatea înregistrării indexului autocitit, noi oferte și alte informații utile.
Printre noile servicii și beneficii se numără posibilitatea programării online a vizitelor in Centrele de Relații cu Clienții, implementarea sistemului IVR Dinamic, lansarea primului magazin online de pe piața de energie – CEZ Shop și soluții complete pentru acasă, respectiv servicii complementare ofertelor de energie electrică și gaze naturale.
În 2018, cantitatea de energie electrică furnizată către consumatorii finali a crescut cu 4,05% față de anul anterior.
Implicare socială, clienți mulțumiți
În perioada 2017 – 2018, Grupul CEZ în România și-a păstrat interesul pentru zona de sustenabilitate, principalele cifre cheie la nivel social și de mediu obținute de Grup fiind:
2 445 mii lei.
Mai multe informații despre rezultatele non-financiare ale Grupului CEZ în România din perioada 2017 – 2018, puteți găsi accesând https://cez.ro/ro/despre-noi/rapoarte-non-financiare.html
Recunoaștere internațională
Anul trecut, Grupul CEZ în România a continuat să obțină recunoaștere națională și internațională pentru proiectele sale operaționale sau de responsabilitate socială, însă cea mai reprezentativă distincție i-a fost acordată în cadrul Galei Romanian Energy Awards 2018, când a fost votat Brandul Anului în Energie.
Mai multe informații despre proiectele și investițiile Grupului CEZ în România în anul 2018, puteți găsi accesând www.cez.ro/ro/despre-noi/rezultate-financiare.html