Inginerul de căi ferate Vasile Călinescu a fost primar al Piteștiului între anii 1964 și 1968. O perioadă de maximă dezvoltare edilitară a orașului. Se finalizează cartierul Calea București și începe construirea cartierului Calea Craiovei (cu aproape 4000 de apartamente). La acea vreme, idei trebuia să ai și voința de a le pune în practică, încă nu înțeleg cum de se găseau atâtea resurse financiare.
La 1 mai 1964 se inaugurează Stadionul 1 Mai (Trivale, azi, Nicolae Dobrin), cu 15.000 de locuri. La 12 iunie, se deschide braseria Turist (ulterior, casa Universitarilor, azi o ruină). La 15 septembrie, își deschide porțile Școala generală nr. 10 (azi, Marin Preda), din Calea București. Începe construcția sediului Sucursalei Argeș a Băncii de Investiții (azi, sediul BRD) și a Liceului Industrial de Petrol.
Am enumerat câteva obiective doar, pentru a nu plictisi. Ideea este că în 1965, cu Vasile Călinescu la conducere, Piteștiul obține locul I pe țară pentru activitatea urbanistică. O poziție care obliga, așa că în 1966 începe construirea unor noi cartiere, Negru Vodă și Nord (vis-a-vis de Spitalul Militar).
Ar fi multe de spus despre realizările acestui primar-inginer (Școala Nr. 11 „Mihai Eminescu”, Cinematograful „Dacia”, construirea Combinatului de Articole Tehnice din Cauciuc -CATC, a Întreprinderii de Stofe Argeșeana, proiectarea Pieței Civice Centrale etc.), dar mă opresc aici.
Născut la 10 mai 1923, la Piteşti, a fost mai întâi inginer, imediat după absolvirea Facultății de Exploatare Feroviară din București (1956), la Regionala C.F.R. din Pitești. După ce nu a mai fost primar, s-a întors la prima dragoste, fiind profesor de tehnologie la Liceul C.F.R. din Pitești până la moarte (1981).
Nota redacției: Din volumul în curs de elaborare „Istoria primarilor de Pitești, prefecților și parlamentarilor de Argeș”, de Jean Dumitrașcu.